Skip navigation

Ankenævnet på Energiområdet overgår den 25. august 2020 til en ny online-klage it-løsning, og online-klage-platformen Min sag lukker samme dag.

27. maj 2020

Hvis du er forbruger og har en verserende sag ved nævnet, kan du her læse, hvordan du skal forholde dig, inden online-klage-platformen Min sag lukker.

Fra den 25. august 2020 lukker online-klage-platformen Min sag, og herefter overgår al kommunikation fra nævnet i verserende sager til at foregå via e-Boks.

Derfor er det vigtigt, at du gør dig bekendt med, hvordan du skal forholde dig, og hvad du skal forberede dig på, inden online-klage-platformen Min sag lukker, og inden kommunikationen overgår til at foregå via e-Boks.

Det skal du gøre inden Min sag lukker

Den 25. august 2020 lukker online-klage-platformen Min sag. Det er efter denne dato ikke længere muligt at tilgå Min sag, og det er derfor heller ikke muligt at tilføje/læse dokumenter eller kommunikere via Min sag.

Det er vigtigt, at du – inden online-klage-platformen Min sag lukker - sørger for at trække dokumenterne fra din sag ud af Min sag, da det ikke er muligt at tilgå dokumenterne via Min sag, når platformen først er lukket.

Det er op til dig selv, hvordan du organiserer dokumenterne i sagen fremadrettet.

Vi anbefaler dog, at du opretter en digital mappe indeholdende dokumenterne fra sagen, som du enten gemmer på din computer eller i ”skyen”, så du fortsat har adgang til dokumenterne, efter Min sag er lukket.

Vedrørende kommunikation via e-Boks

Fra den 25. august 2020 vil nævnets sekretariat kommunikere med dig og energivirksomheden via e-Boks, og det er derfor vigtigt, at du får adgang til e-Boks, hvis du ikke har adgang hertil i forvejen.

Det er op til dig, hvordan du organiserer sagen i e-Boks. Da det er muligt at oprette mapper i e-Boks, kan du fx oprette en mappe i e-Boks til dokumenterne fra din sag, således at dokumenterne er samlet ét sted.

e-Boks supporterer både borgere og virksomheder. Hvis du har brug for hjælp i forhold til e-boks, kan du læse nærmere via dette link.

Det skal du gøre – opsummering

  • Trække dokumenterne ud af din sag i Min sag inden den 25. august 2020 og gemme dem fx på din computer.
  • Sikre, at du har adgang til e-Boks.

Spørgsmål

Har du har spørgsmål til lukningen af Min sag, er du velkommen til at kontakte os på telefonnummer 41 71 53 01 alle hverdage fra kl. 9 til 12.

vindmølle

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev behandler vi dit navn og e-mail i henhold til persondataloven. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Kunne du bruge siden?

 

 

Afgørelser februar 2017

Ankenævnets vedtægter

afgørelser

Tur til jylland version 2.0