Skip navigation

Afgørelse fra mødet i november 2019

05. december 2019

Nævnet har på et møde i november 2019 behandlet en klage om, hvorvidt en motivationstarif var misvisende for selskabets forbrugere

Afgørelsen

Denne sag drejede sig om, hvorvidt selskabets motivationstarif var misvisende, og om forbrugeren havde ret til tilbagebetaling fra selskabet som følge af forbrugerens overforbrug.

Den 27. september 2016 modtog forbrugeren en folder fra selskabet. Det fremgik af folderen, at selskabet ville indføre en såkaldt motivationstarif, der ville gøre forbrugernes fjernvarmeregning mere retfærdig. Motivationstariffen ville betyde, at jo lavere temperatur forbrugerne sendte fjernvarmevandet tilbage med, des lavere ville forbrugernes varmepris blive. Motivationstariffen ville træde i kraft den 1. januar 2017.

Nævnet afviste at behandle klagen fra forbrugeren, da nævnet ikke er kompetent til at behandle klagen efter § 4 i nævnets vedtægter.

 

Læs hele afgørelsen her.

Sidst opdateret: 05. december 2019
vindmølle

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev behandler vi dit navn og e-mail i henhold til persondataloven. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Kunne du bruge siden?

 

 

Afgørelser februar 2017

Ankenævnets vedtægter

afgørelser

Tur til jylland version 2.0