Gå til resume Gå til indhold

Ankenævnet anvender Min sag

Nyheder indhold
Nyhed

Ankenævnet på Energiområdet har fra den 1. juli 2015 anvendt web-portalen Min sag.

Gå til indhold

Min sag er navnet på en webbaseret it-platform, som ankenævnet nu bruger til at kommunikere med sagsparterne i nævnets klagesager. Systemet vil være valgfrit for klagerne, men energiselskaber skal som udgangspunkt anvende denne form for kommunikation fremover.

Fordelene ved websystemet er for det første den øgede sikkerhed. Alle bilagene vil blive lagret på en sikker server, hvor oplysninger kan tilgås enten via NemID eller traditionelt login med brugernavn og adgangskode (som kun kan aktiveres af sekretariatet). Der er på denne måde kontrolleret adgang til oplysningerne.

Når en sagspart er logget ind på Min sag, er det muligt at downloade (til for eksempel internt journaliseringssystem) og uploade filer til oplysning af sagen.

Mails som kan blive sendt til forkerte modtagere, vil ikke længere være en risiko. Med dette system vil udvekslingen af oplysninger foregå i et sikkert forum for alle sagsparter.

Herudover er systemet indrettet således, at sagsparterne stadig vil kunne se bilagene i sager som er blevet afsluttet af nævnet. Tidligere afgørelser, meddelelser og lignende er nemmere at holde styr på.  

Anvendelse af systemet koster ikke ekstra for sagsparterne, og er nemt at bruge. Det vil sige, at al henvendelse til sekretariatet foregår over Min sag, ligesom afgørelserne også vil være tilgængelige i dette forum.

Klik på dette link for at komme direkte til Min sag.

Hvis der skulle være problemer med at anvende systemet, er det muligt at kontakte sekretariatet for at få hjælp.

Sidst opdateret:   3. august 2015